О реформе

1.ЗАГАЛЬНІ ПИТАННЯ ПРО РЕФОРМУ

Які основні зміни відбудуться під час реформи?

Реформа запускає капітацію на первинній ланці медичної допомоги, що передбачає зміну фінансування на модель «гроші йдуть за пацієнтом». Реформа МОЗ передбачає, що пацієнт може обрати собі сімейного лікаря, а держава платитиме лікарю за лікування хворого за чітким тарифом та за коефіцієнтами.
Декларація матиме електронний вигляд. Гроші будуть розподілятись медичним закладам не у вигляді субвенцій, а в залежності від кількості пацієнтів, які обрали лікаря.

[Свернуть]
Що таке електронна система eHealth?

eHealth – це єдина електронна система охорони здоров’я. Головною метою є заміна паперової медичної документації на електронний ресурс, яким зможуть користуватися і лікарі, і пацієнти.
В України eHealth складається з Центрального Компонента, за який відповідає МОЗ, і Медичних Інформаційних Систем (МІС). Центральний Компонент зберігає дані, але поки що мова не йде про медичні дані, а тільки про реєстр пацієнтів і фіксування вибору лікаря, а в МІСах працюють лікарі.

[Свернуть]
Чому брати участь в реформі зручніше з Helsi?

Helsi – це проста та безкоштовна електронна система, де:

  • Базовий функціонал безкоштовний назавжди
  • Зрозумілий інтерфейс, просте використання
  • Додатково: електронні реєстратура, медкарта, кабінет лікаря тощо
    Це професійна служба підтримки, яка полягає в:
  • Допомога в підключенні клініки, співробітників, та пацієнтів
  • Підтримка з ЕЦП
  • Консультації щодо участі в реформі та реєстрації
    Це невибагливі вимоги до техніки:
  • Не потрібно потужних комп’ютерів
  • Працює на смартфонах
  • Не потрібно встановлювати програмне забезпечення
    [Свернуть]
Які етапи плануються в запровадженні eHealth?

Капітація
Перший етап – лікарі підписують декларації з пацієнтами
Другий етап – відбувається фінансування за змішаною моделлю, тобто за червоними та зеленими реєстрами
Третій етап – фінансування медичних закладів виключно за зеленими реєстрами + програма реімбурсації.

[Свернуть]
Терміни впровадження реформи

Січень 2018 року — початок підготовчого періоду: автономізація закладів первинної медичної допомоги
У першу чергу будуть реорганізовуватися з бюджетних установ у комунальні некомерційні підприємства заклади первинної медичної допомоги. Тільки за цієї умови заклади зможуть укласти договори з Національною службою здоров’я України та отримувати пряме фінансування за надані послуги з Державного бюджету.
Квітень 2018 року — старт кампанії з вибору лікаря з надання первинної медичної допомоги
Пацієнт може обрати для себе будь-якого лікаря, незалежно від місця реєстрації чи проживання. Декларація про вибір лікаря первинної допомоги, яку кожен українець має підписати зі своїм лікарем, повідомляє державу, який заклад або лікар має отримати гроші за ведення конкретного пацієнта.
Червень 2018 року — запуск Національної служби здоров’я України
Липень 2018 року — початок фінансування закладів первинної медичної допомоги за новою моделлю
Медичні заклади зможуть приєднуватися до реформи тільки одночасно цілим районом, містом або об’єднаною територіальною громадою. Це зумовлено тим, що субвенція перераховується на місцевий бюджет, і, відповідно, може бути замінена повністю для цього бюджету, а не окремого закладу.
Жовтень і грудень 2018 року — друге і третє «вікна можливостей» для входження закладів ПМД у реформу
Парламент вирішив на перехідний період залишити обидві системи фінансування — медичну субвенцію і прямі виплати за договорами з НСЗУ. Тому до початку прямих виплат з Державного бюджету за договорами з НСЗУ заклади первинної ланки (в тому числі автономізовані) будуть фінансуватися за рахунок медичної субвенції, як і раніше. Заклади вторинної і третинної ланки будуть фінансуватися за рахунок субвенції протягом всього 2018 року.

2019 рік — початок реформи на рівні спеціалізованої допомоги (лікарі-спеціалісти)
2020 рік — початок реформи на рівні високоспеціалізованої допомоги (стаціонарне лікування в лікарнях)

Актуальну загальну статистику можна переглянути на сайті eHealth

[Свернуть]
Якими нормативно-правовими документами регламентується впровадження реформи?
  1. Закон Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення — посилання
  2. Порядок надання первинної медичної допомоги, наказ МОЗ №504 від 19.03.2018 — посилання
  3. Порядок вибору лікаря з надання первинної медичної допомоги, наказ МОЗ №503 від 19.03.2018 — посилання
  4. Порядок функціонування електронної системи охорони здоров’я, проект постанови КМУ — посилання
  5. Регламент функціонування компонентів електронної системи обміну медичною інформацією, необхідних для запуску нової моделі фінансування на первинному рівні надання медичної допомоги», наказ ДП «Електронне здоров’я» — посилання
  6. Порядок реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій для первинної медичної допомоги на 2018 рік, проект постанови КМУ — посилання
  7. Постанова КМУ «Про деякі питання договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій», проект — посилання
  8. Закон про зміни в бюджет щодо медреформипосилання
  9. Постанова КМУ «Про утворення Національної служби здоров’я України» №1101 від 27.12.2017 — посилання
  10. Про утворення Державного підприємства «Електронне здоров’я», наказ МОЗ №1597 від 14.12.2017 — посилання
  11. Наказ МОЗ №1060 від 07.09.2017 «Про тестування компонентів електронної системи обміну медичною інформацією, необхідних для запуску нової моделі фінансування на первинному рівні надання медичної допомоги» — посилання
  12. Закон Про підвищення доступності та якості медичного обслуговування у сільській місцевості — посилання
  13. Концепція реформи фінансування системи охорони здоров’я, розпорядження КМУ №1013-р від 30.11.2016 — посилання
  14. План заходів з реалізації Концепції реформи фінансування системи охорони здоров’я на період до 2020 року, розпорядження КМУ № 821-р від 15.11.2017 — посилання
  15. Постанова КМУ №983 від 6.12.2017 «Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів, спрямованих на розвиток системи охорони здоров’я у сільській місцевості» — посилання
    [Свернуть]
Що таке "зелені" та "червоні" реєстри?

Червоний реєстр -це дані про кількість пацієнтів згідно з їхньою офіційною “припискою” до певного закладу ПМД.
Зелений реєстр — це дані про кількість пацієнтів, що уклали декларації про вибір лікаря ПМД з лікарями відповідного закладу (або з відповідним ФОП).

[Свернуть]
Національна служба здоров’я України-принципи роботи

Національна служба здоров’я України (далі НСЗУ) виконуватиме роль єдиного національного замовника медичних послуг.
НСЗУ створюється для реалізації зміни принципу фінансування системи охорони здоров’я та буде підзвітна напряму Кабінету Міністрів.
Головною відмінністю від МОЗ буде те, що НСЗУ замовляє медичні послуги у лікарень. Пацієнт самостійно обирає медичний заклад, а НСЗУ лише оплачує лікування та контролює вартість і якість послуги.
Гроші з державного бюджету, виділені на медичну галузь з податків, будуть зберігатись на казначейських рахунках, а НСЗУ стане оператором, який керуватиме медичні закупівлі, укладатиме договори про співпрацю з медичними установами на надання послуг. НСЗУ буде підконтрольна Рахунковій палаті України, Державній аудиторській службі, Національному агентству з питань запобігання корупції та Національному антикорупційному бюро.

[Свернуть]
Чи беруть участь відомчі заклади у реформі?

На даний момент в реформі беруть участь медзаклади, які фінансуються з бюджету МОЗ. Якщо заклади фінансуються з інших Міністерств, наприклад, з Міністерства оборони, вони не беруть участь в реформі.

[Свернуть]
Де зберігаються персональні дані пацієнтів?

Персональні дані пацієнтів зберігаються:
— в електронному вигляді у Центральному Компоненті – це один всеукраїнський великий реєстр всіх даних пацієнтів;
— в паперовому вигляді у медичному закладі, де пацієнт підписав декларацію з лікарем.

[Свернуть]
Особливості впровадження реформи у сільській місцевості

Головною особливістю у сільській місцевості є те, що, на відміну від міста, у селах сімейного лікаря обирає місцева громада. Та якщо громаді не подобається лікар, вони можуть запросити на цю посаду іншого. Якщо в селі проживає невелика кількість людей, один сімейний лікар може обслуговувати декілька населених пунктів, які розташовані поряд. У цьому випадку лікар отримує підтримку декількох місцевих громад.
Детальніше про особливості впровадження реформи в сільській місцевості можна дізнатись в ЗУ № 7117 «Про підвищення доступності та якості медичного обслуговування у сільській місцевості».

[Свернуть]
Що необхідно лікарю, якщо він прийняв рішення працювати як ФОП?

У тому випадку, якщо лікар вирішив стати ФОП, він має пройти процедуру в декілька етапів. Насамперед, оформити себе як юридичну особу. Надалі лікар має знайти приміщення, придатне для прийому пацієнтів, знайти медсестру, адміністратора, реєстратора, знайти пацієнтів, які з ним підпишуть угоду, забезпечити для них належні умови, тобто наявність лабораторії для того, щоб робити аналізи. Також лікар має визначитись, куди він направлятиме пацієнтів у випадку, якщо їм потрібна вторинна медична допомога. Або лікар може об’єднатись з кількома лікарями і створити об’єднання ФОП.Більше подробиць за посиланням.

[Свернуть]
Чи може приватна клініка брати участь у реформі і чи зобов язані приватні клініки надавати допомогу безкоштовно, якщо підписали декларацію із пацієнтом?

Так, приватні клініки можуть брати участь в реформі і зобов’язані надавати допомогу безкоштовно, якщо отримують від держави гарантовані кошти, то мають надавати увесь гарантований пакет медичних послуг.

[Свернуть]
Які послуги в рамках цієї реформи будуть повністю сплачуватись, а які частково?

Безоплатною буде (100% оплачуватися з бюджету):

  • Первинна допомога: послуги сімейних лікарів, терапевтів, педіатрів;
  • Екстрена допомога – госпіталізація внаслідок різкого погіршення стану здоров’я, ДТП чи побутової травми;
  • Ведення вагітності, пологи та лікування дітей;
  • Смертельно хворим безплатно надаватимуть паліативну допомогу;
  • Лікування послуг вторинного та третинного рівня також частково будуть оплачуватися державою.
    [Свернуть]

[Свернуть]
2.ІНШІ РЕФОРМИ/ІНІЦІАТИВИ МОЗ

Як працює програма "доступні ліки" (реімбурсація)?

Урядова програма реінбурсації (або «Доступні ліки«) запустилася в Україні з 1 квітня 2017 року. За цією програмою пацієнти мають змогу отримувати ліки безкоштовно або з незначною доплатою.
Для того, щоб отримати ліки за програмою реімбурсації, пацієнт має звернутись до лікаря первинної ланки (сімейного лікаря), отримати рецепт по МНН з формою та дозою, після чого прямувати до аптеки вже з рецептом. Якщо ціна лікарського засобу в аптеці не перевищує мінімальну ціну в Україні та не перевищує встановлену МОЗ референтну ціну, пацієнт отримує лікарський засіб безоплатно. Якщо ціна лікарського засобу в аптеці перевищує мінімальну ціну в Україні, однак є нижчою, ніж медіанна ціна, пацієнт отримує відшкодування коштів, витрачених на придбання лікарського засобу в розмірі мінімальної ціни лікарського засобу в Україні. Якщо ціна лікарського засобу в аптеці перевищує медіанну ціну, пацієнт не отримує жодного відшкодування за придбання лікарського засобу.
Механізм відшкодування вартості ліків (реімбурсації) поширюється на 3 нозології:

  • серцево-судинні захворювання;
  • діабет ІІ типу;
  • бронхіальну астму.
    Детальніше про реєстр лікарських засобів, вартість яких підлягає відшкодуванню можна ознайомитись за посиланням
    МНН (міжнародна непатентована назва (діюча речовина)) що входить:
    СЕРЦЕВО-СУДИННІ ЗАХВОРЮВАННЯ:
  • Аміодарон (Amiodarone)
  • Амлодипін (Amlodipine)
  • Атенолол (Atenolol)
  • Верапаміл (Verapamil)
  • Гідрохлортіазид (Hydrochlorothiazide)
  • Спіронолактон (Spironolactone)
  • Фуросемід (Furosemide)
  • Дигоксин (Digoxin)
  • Еналаприл (Enalapril)
  • Ізосорбіду динітрат (Isosorbide dinitrate)
  • Карведілол (Carvedilol)
  • Клопідогрель (Clopidogrel)
  • Метопролол (Metoprolol)
  • Нітрогліцерин (Glyceryl trinitrate)
  • Симвастатин (Simvastatin)
  • Бісопролол (Bisoprolol)
  • Лозартан (Losartan)
    БРОНХІАЛЬНА АСТМА:
  • Беклометазон (Beclometasone)
  • Будесонід (Budesonide)
  • Сальбутамол (Salbutamol)
    ДІАБЕТ ІІ ТИПУ:
  • Метформін (Metformin)
  • Гліклазид (Gliclazide)
  • Глібенкламід (Glibenclamide)
    [Свернуть]
Коли будуть впроваджені зміни для вторинної та третинної ланки?

Зміни для вторинної та третинної ланки почнуться орієнтовно в 2019 році після впровадження змін в первинній ланці. Фінансування відбуватиметься відповідно до наданої послуги чи конкретного пролікованого випадку.

[Свернуть]
Що таке "Державний гарантований пакет медичної допомоги"?, Що буде в нього включено?

На сьогоднішній день «державний гарантований пакет медичної допомоги» не включений у ЗУ № 6327, за який було проголосовано.

[Свернуть]
Госпітальний округ

Госпітальний округ – функціональне об’єднання закладів охорони здоров’я, розміщених на відповідній території, що забезпечує надання вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги населенню такої території.
До складу госпітального округу повинно входити:

  • не менше однієї багатопрофільної лікарні інтенсивного лікування першого та/або другого рівня та інші заклади охорони здоров’я.

Межі та склад госпітальних округів повинні визначатись таким чином, щоб жителі, які в них проживають, мали доступ до вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги у межах свого госпітального округу. Адміністративним центром госпітального округу визначається населений пункт, як правило, місто з населенням понад 40 тис. осіб, в якому розміщена багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування другого рівня.Зона обслуговування госпітального округу визначається своєчасністю доїзду до багатопрофільних лікарень інтенсивного лікування, що не повинен перевищувати 60 хвилин, та бути еквівалентною радіусу зони обслуговування 60 км.
Госпітальна рада — дорадчий орган, створений учасниками госпітального округу для визначення проблемних питань, координації дій, розробки пропозицій та рекомендацій щодо реалізації на рівні госпітального округу державної політики у сфері охорони здоров’я, а також щодо організації та фінансування медичної допомоги в госпітальному окрузі. Членами госпітальної ради є представники міст обласного значення, районів, об’єднаних територіальних громад, делеговані для роботи у складі госпітальної ради рішенням відповідних місцевих рад пропорційно до чисельності населення.

[Свернуть]
Введення нових міжнародних протоколів лікування

З початку цього року МОЗ наказом №1422 дозволило працювати за міжнародними настановами лікування і діагностики.Тепер українські лікарі можуть використовувати найактуальніші методи діагностики та лікування. Тобто український лікар не мусить користуватись стандартами, які в деяких питаннях можуть бути застарілими. Тепер український спеціаліст має змогу працювати за тими ж інструкціями, що і провідний лікар німецької, ізраїльської чи американської клініки. З переліком джерел кліничних настанов, які тепер будуть використовуватись в якості доказової бази в України, можна ознайомитись за посиланням.

[Свернуть]
Запроваждення міжнародної класифікації первинної допомоги ICPC-2

Міністерство охорони здоров’я України підписало угоду з WONCA щодо ліцензійного використання ІСРС-2 у загальній практиці — інструменту, який має вдосконалити і спростити роботу сімейних лікарів (терапевтів, педіатрів), – міжнародна класифікація первинної медичної допомоги (ІСРС-2). Це система, що дозволяє кодувати причину кожного окремого звернення пацієнта до лікаря, а також єдина система, яка дає змогу класифікувати не лише хвороби, але й симптоми. ІСРС-2 надає можливість кодування в умовах, коли неможливо поставити точний діагноз. Система ІСРС-2 має спрощену структуру, яку створювали для класифікації причин звернення, переживань та скарг пацієнта.
4 січня 2018 року був затверджений Наказ «Про деякі питання застосування україномовного варіанта Міжнародної класифікації первинної медичної допомоги (ICPC-2-E)», що дозволяє використовувати відповідну класифікацію у роботі лікарів, які надають ПМД, а також для розробки програм, застосунків, баз даних, письмових, усних, аудіовізуальних та будь-яких похідних творів, що розробляються МОЗ України або на його замовлення чи в його інтересах.
Детальніше дізнатись про принципи роботи ICPC-2 у Наказі МОЗ,  а також за посиланням.

[Свернуть]
Чи будуть пільги для малозабезпечених родин?

Так, в межах законодавства. Законом № 2168 передбачена медична субсидія для малозабепечених родин.

[Свернуть]
Що таке Нацперелік і як він працюватиме?

Національний перелік основних лікарських засобів в Україні – це перелік безпечних ліків із доведеною ефективністю, які держава гарантуватиме пацієнту безкоштовно, які дозволені для державної закупівлі. До 2019 року Нацперелік поступово наповнюватимуть лікарськими засобами і формуватимуть єдиний перелік ліків, на якому базуватимуться закупівлі. Після цього Національний перелік переглядатимуть щорічно.
13 грудня 2017 року Уряд ухвалив рішення про розширення Національного переліку основних лікарських засобів.
Забезпечення лікарськими засобами українців за Нацпереліком змінює підхід до фінансування – держава витрачатиме кошти платників податків лише на ті лікарські засоби, чия ефективність у боротьбі з хворобами науково доведена.

[Свернуть]

[Свернуть]
3.ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОЦЕСУ В ЗАКЛАДІ (ПРИ ВПРОВАЖЕННІ РЕФОРМИ)

Як буде проводитись навчання комп’ютерної грамотності мед.персоналу?

Держава не забезпечує навчання комп’ютерної грамотності мед.персоналу, тому компанія Хелсі розробила зручні та прості відео курси для навчання медичного персоналу користуванням комп’ютером та системою. Дані відео уроки займають 5-7 хвилин, систематизовані за тематиками для того, щоб кожен користувач зміг ознайомитись з необхідним матеріалом згідно своєї потреби.
У випадку необхідності навчання пишіть нам і ми надішлемо усі необхідні відео-матеріали.

[Свернуть]
Чи варто швидше провести приписну кампанію, чи зачекати?

Фінансування за новою схемою планується з липня 2018 року, тому, чим швидше мед.заклад почне приписну кампанію та укладення декларацій із пацієнтами, тим краще. Однак, слід зачекати поки бланк декларації буде затверджено, щоб при зміні якогось поля, декларацію не довелося перепідписувати.
При зверненні пацієнтів до лікарні, можна одразу використовувати цю можливість для укладання декларацій. Також можна біля реєстратури роздрукувати об’яву щодо нового процесу обслуговування у сімейного лікаря (терапевта, педіатра).

[Свернуть]
Як краще проінформувати пацієнтів для прискорення приписної кампанії?

Це можна робити біля реєстратури (або в іншому місці, на яке звертають увагу пацієнти,наприклад, двері кабінетів лікарів, інфостенди, тощо) – розмістити оголошення щодо нового процесу обслуговування у сімейного лікаря (терапевта, педіатра). При зверненні пацієнтів до медичного закладу можна використовувати можливість одразу для укладення декларації пацієнта та лікаря. В населених пунктах можна розвішувати оголошення прямо на під’їздах будинків, у приймальнях ЖЕКів, собесів, тощо. У сільській місцевості інформуванням може займатись безпосередньо лікар — самостійно обходити та оголошувати інформацію про приписну кампанію.

[Свернуть]
Як організувати процес по підписанню декларацій?

Кожен лікар може підписувати декларації на своєму робочому місці, якщо воно обладнане комп’ютером та мережею інтернет. У разі, відсутності у кожного лікаря персонального комп’ютера є кілька інших варіантів з організації процессу підписання декларацій.
Якщо в Вашому мед.закладі є лише 2-3 комп’ютери, можна організувати процес заповнення декларацій за допомогою реєстраторів/медичних сестер, а лікар підписуватиме декларації за допомогою ЕЦП наприкінці дня;
Лікар може підписувати декларації зі свого смартфону;
Можна підписувати паперові декларації, робити фото документів (або брати готові ксерокопії у пацієнтів) і потім вностити декларації у комп’ютер одразу підписуючи їх ЕЦП.

[Свернуть]
Як організувати процес внесення інформації про пацієнта в компьютер?

Потрібно виділити працівника реєстратури або статистичного відділу, який має доступ до мережі Інтернет, виділити для нього окреме місце, де такий працівник може вносити дані пацієнтів централізовано, а лікар в кінці дня буде підписувати своїм ЕЦП декларації тих пацієнтів, які його обрали. Також у випадку, якщо у закладу немає доступу до мережі Інтернет або немає комп’ютерів, для таких закладів єдиним варіантом є підписання паперових декларацій з пацієнтами, а потім в централізованому районному управлінні чи в центральній лікарні внесення цих даних однією великою пачкою (наприклад, для сільських амбулаторій).

[Свернуть]
Як забезпечити оплату лікарям по-новому?

Фінансування медичного закладу відбуватиметься відповідно до кількості підписаних декларацій з пацієнтами. Медичний заклад отримуватиме гроші за пацієнта щомісяця або два рази на місяць. Вже з цих грошей медичний заклад буде оплачувати роботу лікарів.

[Свернуть]
Як забезпечити заміну лікарю у відпустці?

Загалом, цей процес має забезпечити керівництво окремого медичного закладу. Медична установа, яка надає первинну допомогу пацієнтам, повинна забезпечити пацієнтів іншим лікарем (тимчасово), якщо обраний постійний лікар хворіє, перебуває у відпустці або відсутній з інших причин. Окрім цього, лікарі можуть домовлятись між собою щодо заміщення свого колеги. А лікарі під час підписання декларацій з пацієнтом, погоджують з пацієнтом, що у разі відсутності свого лікаря пацієнта прийме інший (черговий лікар).

[Свернуть]
Що робити з ургентними пацієнтами?

Прийом ургентних пацієнтів є обов’язковим, тож лікарі повинні домовитись між собою, хто з них у випадку відсутності зможе підміняти та приймати ургентних пацієнтів іншого лікаря. Можливе також створення посади чергового лікаря, який буде спеціально закріплений для того, щоб кожного тижня один черговий лікар зміг приймати ургентних пацієнтів. Оскільки ці питання вирішуються на рівні медичних закладів, головний лікар може самостійно розподіляти ресурси і створювати такі посади/послуги за домовленістю між лікарями. А лікарі під час підписання декларацій з пацієнтом, погоджують з пацієнтом, що у разі відсутності свого лікаря пацієнта прийме інший лікар, у разі звернення до медзакладу з ургентним випадком.

[Свернуть]
Якою є норма для лікаря по кількості підписаних декларацій? (яка максимальна кількість декларацій може бути підписана 1-м лікарем)

Норми по максимальній кількості підписаних декларацій немає. Вона може бути обмежена тільки рамками здорового глузду та пропускною можливістю в роботі лікаря. Після підписання 2000 декларацій, лікар може відмовляти всім наступним пацієнтам, які захочуть підписати з ним декларацію.

[Свернуть]
Яка процедура, якщо пацієнт захоче змінити сімейного лікаря?

Зміна лікаря відбуватиметься автоматично шляхом підписання декларації про вибір іншого лікаря. Вибір нового лікаря анулює декларацію про вибір попередньогоEHealth.
Якщо пацієнт підписує декларацію з іншим лікарем, то відповідні кошти надходитимуть туди, де працює цей новий лікар, починаючи з наступного розрахунокового періоду, і більше не перераховуються туди, де пацієнта обслуговували раніше.

[Свернуть]
Подальша доля лікаря, який не укладе ні з ким декларацію? Або укладе мінімальну кількість (нижче норми)?

За законом лікарю не мають права платити менше мінімальної заробітної плати, проте якщо лікар має невелику кількість декларацій, не справляється зі своїми обов’язками, то керівник медичного закладу має повне право з таким лікарем розірвати контракт та звільнити. Медична реформа – це тест на профпридатність лікарів, тому ті, хто не може налагодити свою співпрацю з пацієнтами, мають навчитись приймати пацієнтів краще і працювати на результат, щоб пацієнти їх обирали. Ті, хто цього не зможе, будуть вимушені лишити посаду.

[Свернуть]
Як обрати систему для роботи з eHealth?

Подивитись, які існують системи для роботи з eHealth, можна на сайті.
Обираючи систему, пам’ятайте, що є рішення, які потребують купівлі програмного забезпечення та установки локальних серверів у медичні заклади. Є системи іншого характеру, такі як Helsi, яка базується на принципі хмарного рішення, не потребує закупівлі мережевого обладнання, конкретних серверів та встановлення їх. Встановлення системи Helsi є повністю безкоштовним, оскільки всі дані зберігаються в Інтернеті і вона може працювати на наявних комп’ютерах.

[Свернуть]

[Свернуть]
4.ЕЦП, ЕЛЕКТРОНО-ЦИФРОВИЙ ПІДПИС

Що таке ЕЦП?

Електронний цифровий підпис (далі ЕЦП) – це спеціальна інформація, яка додається до електронного документу та дає можливість упевнитись у тому, чи вносились зміни в електронний документ після його підпису, а також гарантовано встановити особу, яка підписала даний документ. Додати електронний цифровий підпис до електронного документу можливо за допомогою особистого ключа та спеціального програмного забезпечення.
ЕЦП ототожнюють файлом з особистим ключем, згенерованим комп’ютером на флешку.
ЕЦП володіє всіма основними властивостями власноручного підпису:

  • засвідчує те, що отриманий документ надійшов від особи, яка його підписала;
  • гарантує цілісність та захист від спотворення і внесення виправлень у підписаний документ;
  • не дає можливості особі, яка підписала документ, відмовитись від зобов’язань, які вона взяла на себе, підписуючи цей документ.
  • Безпека використання ЕЦП забезпечується тим, що засоби, які використовуються для роботи з ЕЦП, проходять експертизу в Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України.
    [Свернуть]
Кому із співробітників потрібно отримати ЕЦП?

ЕЦП необхідно мати наступним співробітникам мед.установи:

  • керівнику закладу (ЕЦП керівника юридичної особи) — для реєстрації медичного закладу;
  • лікарю первинної ланки: сімейний лікар, терапевт, педіатр (ЕЦП фізичної особи або ЕЦП працівника юридичної особи) — для підпису декларації із пацієнтами.
    Для підписання декларацій підійде ЕЦП фізичної особи, а для підписання рецептів буде потреба в ЕЦП працівника юридичної особи

    [Свернуть]
Необхідність ЕЦП для МОЗ реформи

В процесі переходу на електронний документообіг у лікарів виникає потреба в ЕЦП. Важливим є:
По-перше, у рамках реформи МОЗ оплата лікарю буде нараховуватись за кількістю укладених декларації із пацієнтами. А декларації мають бути підписаними ЕЦП лікаря.
По-друге, в майбутньому рецепти, медичні картки пацієнтів, медичні заключення, інша медична документація буде вестись в електронному вигляді.

[Свернуть]
Які ЕЦП можна використовувати

Для керівників потрібне ЕЦП керівника юридичної особи (який використовується для подання регулярної звітності по закладу)
Для лікаря потрібне ЕЦП фізичної особи (НЕ фізичної особи підприємця). Але для роботи в майбутньому з електронними рецептами лікарі мають накладати свої службові ЕЦП як працівників медичного закладу — юридичної особи. Тому рекомендуємо лікарям одразу отримувати ЕЦП працівників юридичної особи.
Гарантовано з eHealth працюють ЕЦП видані у наступних центрах:

  • «ПриватБанк»
  • «Медок»/ M.E.Doc (АЦСК «Україна»)
  • Податкова (АЦСК Державної фіскальної служби України)
  • Мін’юст (органів юстиції України)
  • МВС України
  • Алтерсайн

ЕЦП видані в інших установах теж працюють, але для впевноності Ви можете перевірити статус, строк дії та ким видано завдяки нашому сервісу перевірки ЕЦП.

[Свернуть]
Як лікарю отримати ЕЦП?

Лікарі можуть отримати ЕЦП безкоштовно:
«ПриватБанк»
Податковій (АЦСК Державної фіскальної служби України)
Через Приват24:
Зайти в особистий кабінет в Приват24 тільки через комп’ютер(через моб.телефон даний функціонал не буде відображений)
Послідовність дій в особистому кабінеті Приват 24 (обрати вкладки):
Усі послуги — Бізнес — Завантажити сертифікат
Зберігається сертифікат у папку «Завантаження»
Або звернутись до найближчого відділення банку. При собі мати:
паспорт, ідентифікаційний код, флешку та платіжну карту Приватбанку, якщо вона є.
ЕЦП діє 12 місяців.
Процедура отримання займе 10 хвилин.
Через податкову:
Адреси пунктів реєстрації користувачів можливо знайти на сайті АЦСК ІДД
Документи, необхідні для отримання послуг ЕЦП фізичною особою:
заповнена та підписана Реєстраційна картка (для фізичної особи) встановленого зразка із згодою на обробку персональних даних підписувача, у двох примірниках;
копія паспорта підписувача (копії 1-2 сторінок (3-6 за наявності відміток) та сторінка з відміткою про реєстрацію місця проживання)
копія посвідки на постійне (тимчасове) місце проживання, засвідчена підписом власника
копія картки платника податків*, засвідчена підписом власника флешку.

[Свернуть]
Який файл серед усіх отриманих є саме ЕЦП?

 

  • «Медок»/ M.E.Doc (АЦСК «Україна»):

Автоматична назва ключа «Key-6.dat». Тип файлу має бути — .ZS2

  • «Приват24»:

Автоматично сертифікат зберігається у папку «Завантаження». Розширення файлу .jks або .dat

  • Податкова (АЦСК Державної фіскальної служби України)

Автоматична назва ключа «Key-6.dat». Розширення файлу .dat

  • Мін’юст (органів юстиції України)

Для збереження файлів необхідно до унікальних імен додати прізвище підписувача, наприклад:
DS_Test.p7s

  • МВС України

Автоматична назва ключа «Key-6.dat». Розширення файлу .dat

  • Алтерсайн

Автоматично генерується особистий ключ key.pk8.

[Свернуть]
5.ФІНАНСОВІ ПИТАННЯ
[Свернуть]

Що означає принцип "гроші йдуть за пацієнтом"?

Це новий механізм оплати медичних послуг, фактично розшифровка поняття «капітація».
Відбувається перехід до оплати від кількості укладених декларацій між лікарем первинної ланки та пацієнтом. Нарахування буде йти незалежно від того, скільки візитів здійснив пацієнт до лікаря.

[Свернуть]
В чому буде полягати нова система оплати?

Головною відмінністю буде те, що відтепер гроші надходитимуть напряму в медичний заклад, в кожному з яких вже на місцях буде розподілятись зарплата лікарям, не за тарифною сіткою, а залежно від кількості укладених ним декларацій. Медичні заклади переходять на договірні стосунки з державою і отримують фінансування залежно від кількості громадян, з якими уклали декларації. Вони конкурують за пацієнтів, тому що від кількості укладених декларацій залежить їхній дохід.
Громадянин зможе вільно обрати лікаря, з яким підпише угоду на обслуговування. Кошти лікарю за пацієнта перераховують з держбюджету.

[Свернуть]
Коли почнуться виплати за новою системою фінансування?

Виплати за новою системою фінансування почнуться з серпня 2018 року.
Заклади первинної медичної допомоги повинні будуть реорганізуватися з бюджетних установ у комунальні некомерційні підприємства. Тільки за цієї умови заклади зможуть укласти договори з Національною службою здоров’я України та отримувати пряме фінансування за надані послуги з Державного бюджету.

[Свернуть]
Якою буде сума нарахування за обслуговування 1 пацієнта? Які будуть підвищуючі коєфіцієнти?

Відповідно до статті 30 Закону «Про Державний бюджет України на 2018 рік», з 1 липня 2018 р. видатки на надання ПМД здійснюються з Державного бюджету за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення для ПМД у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Тариф за надання медичних послуг, пов’язаних із ПМД, встановлюється у вигляді капітаційної ставки за обслуговування одного пацієнта, який подав надавачу медичних послуг декларацію про вибір лікаря, який надає ПМД (зелений список), у розмірі 370 грн./рік.
Капітаційна ставка коригуватиметься на віковий коефіцієнт, визначений для п’яти вікових груп пацієнтів із зеленого списку. Таким чином, пацієнти віком від 0 до 5 років обслуговуються за коефіціентом 4; пацієнти віком від 6 до 17 років – за коефіціентом 2.2; віком від 18 до 39 – за коефіціентом 1; віком від 40 до 64 – за коефіціентом 1.2; віком від 65 років – за подвійним (2) коефіціентом.
У разі, якщо медичне обслуговування пацієнта із зеленого списку здійснюється в населених пунктах, яким надано статус гірських згідно із Законом України «Про статус гірських населених пунктів в Україні», до тарифу додатково до коефіцієнтів, зазначених у пункті 7 цього Порядку, застосовується коригувальний коефіцієнт 1,25

[Свернуть]
Як буде нараховуватись заробітна плата лікаря?

Орієнтовний розрахунок заробітної плати лікаря. Остаточно лікар домовляється із головним лікарем про суму своєї зарплатні, в нього тепер є важелі на свою користь для її збільшення.
Капітаційна ставка * кількість декларацій / кількість місяців = Щомісячна виплата віз НСЗУ
370х 2 000/12= 60 000 гри/ на 1 місяць
Ці гроші приходять у мед.заклад. Медичний заклад, отримавши кошти, має:

  • оплатити комунальні послуги;
  • забезпечити весь нелікарський склад (вахтери, охоронці, керівники, бухгалтерія, економісти, статисти, кадровики і тощо)
  • забезпечити амортизацію приміщення;
  • забезпечити комп’ютерами для того, щоб ця реформа відбулася
  • оплати роботи медичної сестри
  • оплата податків (так звані нарахування на заробітну плату) і зняти з лікаря податок на прибуток
    [Свернуть]
Коли будуть приходити гроші від НСЗУ?

В червні 2018 року, після запуску НСЗУ, медичним установам можна буде підписати договір про співробітництво. Після цього НСЗУ буде перераховувати гроші медичному закладу з казначейства, за кількістю підписаних лікарями декларацій, щомісяця або двічі на місяць. Головна умова отримання грошей — реорганізуватися з бюджетних установ у комунальні некомерційні підприємства.

[Свернуть]
Як буде відбуватися оплата за "зеленими"/"червоними" реєстрами?

Оплата за червоними реєстрами – це фінансування по субвенції, яке є зараз. Воно нараховується на умовну кількість населення, яка приписана до медичної установи залежно від кількості населення. За зеленими реєстрами оплата буде нараховуватись в залежності від кількості декларацій, які лікарі конкретного медичного закладу підписали. Проте будуть існувати так звані коефіцієнти, тобто за певну категорію населення лікарі отримуватимуть більше. Швидше за все, раз на рік буде відбуватися перегляд червоного списку, з нього будуть видалятися ті, хто вже приписаний до зеленого і, відповідно, фінансування червоного реєстру буде скорочуватися, зеленого – зростати. На 2018 рік, перехідний період, залишаться обидві системи фінансування — заклади будуть отримувати медичну субвенцію і прямі виплати за договорами з НСЗУ. Тому до початку прямих виплат з Державного бюджету за договорами з НСЗУ заклади первинної ланки (в тому числі автономізовані) будуть фінансуватися за рахунок медичної субвенції, як і раніше.

[Свернуть]
Закупівля комп’ютерів/принтерів та підключення інтернету

Всі подібні технічні потреби повинні покриватися з бюджету, але, якщо установа не хоче чекати повного бюджетного фінансування, вона може закупити все самостійно або за допомогою місцевої влади.

[Свернуть]
Яка буде процедура закупівлі та розподілу вакцин для щеплення

Вакцини для щеплення не входять в медичну реформу. Вакцини продовжують закупатись та розподілятись по окремим програмам, як це і було раніше. Але за проведення процедури вакцинації лікарі будуть отримувати оплату у рамках реформи.

[Свернуть]
Яка сума буде розподілятись на утримання закладу (адміністративні витрати), оплати роботи медсестри, оплата лікаря?

Ці питання буде вирішувати керівник медичного закладу і зарплата лікаря також буде вирішуватись в процесі обговорення та прийняття рішення особисто з кожним лікарем, який працює в цьому медичному закладі. Оскільки фінансування буде надходити не конкретно лікарю, а медичному закладу, всі ці нюанси будуть договірними.

[Свернуть]
Фінансове забезпечення невідкладної допомоги?

Невідкладна, а також швидка допомога будуть, як раніше, забезпечуватись кожному громадянину і не залежатимуть від того, чи є у пацієнта декларація з лікарем, чи ні.

[Свернуть]
Скільки коштує медична інформаційна система?

Базовий функціонал для участі в медичній реформі (реєстрація медичного закладу, реєстрація декларацій із пацієнтами) надається компанією Хелсі безкоштовно.

[Свернуть]
[Свернуть]
6.РОБОТА З ПРОГРАМОЮ

Як зареєструвати медичний заклад в електронній системі eHealth?

Керівник медичного закладу може приєднатися до реформи за 15 хвилин, зареєструвавши клініку за посиланням reform.helsi.me.
Що необхідно підготувати для реєстрації:

  • Доступ до мережі Інтернет з комп’ютера або ноутбука;
  • Інформацію про медичний заклад (ЄДПРОУ, КВЕДи, юридичну адресу та контакти);
  • Дані керівника закладу (паспортні дані, ІПН, контактний телефон, адресу електронної пошти);
  • Ліцензії та акредитація (достатньо ввести дані тільки про одну ліцензію: медичну практику);
  • ЕЦП керівника медичного закладу (Ви його використовуєте для подання податкових звітів).

Детальна інструкція із реєстрації знаходиться за посиланням.

[Свернуть]
Хто із співробітників має працювати з програмою?

У системі є чотири ролі співробітника: директор, відділ кадрів, лікар, реєстратор.
Роль директора — тільки сам директор мед.установи.
У ролі відділ кадрів може бути: працівник відділу кадрів, статист або інша посадова особа, уповноважена обробляти персональні дані лікарів.
У ролі реєстратора може виступати: медична сестра, реєстратор, або інша посадова особа, що має доступ до персональних даних пацієнтів.
У ролі лікаря — тільки сам лікар (сімейний лікар, терапевт, педіатр).

[Свернуть]
Що головний лікар може робити в програмі?

Головний лікар має можливість:

У меню «Підрозділи» – створювати, переглядати та редагувати структурні підрозділи співробітника за потреби;
У меню «Співробітники» – створювати, переглядати, редагувати та видаляти співробітника;
У меню «Пошук пацієнта та створення декларації» – шукати зареєстрованих пацієнтів, створювати та верифікувати декларацій за потреби;
Меню «Мої декларації» – використовується для перегляду декларацій, їх статусу.

Детальна інструкція із роботи головного лікаря у системі знаходиться за посиланням.

[Свернуть]
Хто вносить в програму лікарів?

Вносити в програму лікарів може працівник відділу кадрів або головний лікар за потреби.

Детальна інструкція із внесення лікарів до системи знаходиться за посиланням.

[Свернуть]
Як перенести дані лікарів з іншої програми?

Є можливість загрузити дані з програми МедКадри, для цього необхідно:

  • створити звіт у програмному продукті Медичні кадри;
  • зберегти файл у форматі xls, xlsx;
  • завантажити файл бази;
  • імпортувати дані лікарів у чернетки профілю.
    [Свернуть]
Як підключитися лікарю до програми?

Головний лікар або уповноважена ним особа із роллю у системі «відділ кадрів» має спочатку створити підрозділ, в яких працює лікар. Після цього завести заявку на підключення співробітника. Лікарю необхідно прийняти запрошення, що надійшло на особисту електронну пошту, для цього необхідно:

  • Переглянути вміст власної електронної пошти
  • Відкрити листа, що надійшов від «Електронної системи охорони здоров’я eHealth»,
  • Перейти за посиланням, що вказано у листі (термін дії посилання 30 діб).
  • У вікні, що відкриється, зазначити пароль двічі (пароль має бути складним, але щоб ви могли його запам’ятати,
  • Надати згоду на обробку своїх персональних даних,
  • Натиснути копку далі,
  • На пошту прийде лист із запрошенням         Покрокова інструкція для головного лікаря: завантажити звідси
    Покрокова інструкція для працівника відділу кадрів: завантажити звідси.

    [Свернуть]
  • Як керівнику медичного закладу, який працює як лікар загальної практики, зареєструватися в програмі, щоб можна було укладати декларації із пацієнтами?

    Для заключення декларацій з пацієнтами лікар має бути зареєстрований в системі із роллю «лікар». Тому керівник медичного закладу або вповноважена ним особа із роллю «відділ кадрів» має провести реєстрацію особи як лікаря. В такому випадку у керівника мед.закладу будуть 2 ролі: як керівник, та як лікар (для укладення декларацій). Вибір ролі буде здійснюватися під час входу до системи. Для реєстрації допускається використовувати одну й ту саму скриньку електронної пошти.Покрокова інструкція із внесення лікарів до системи: завантажити звідси.

    [Свернуть]
    Як медичний реєстратор може допомогти лікарю в процесі заключення декларацій?

    Медичний працівник із правами реєстратора може створити та верифікувати декларацію (підвтердити особистість за допомогою смс із кодом або шляком зняття фотокопій документів).
    Підписати декларацію може лише лікар

    Детальна інструкція із створення та верифікації декларації: завантажити звідси.

    [Свернуть]
    До кого звертатись, якщо виникли проблеми у роботі з програмою?

    Якщо у вас виникли складнощі у роботі з програмою ви можете залишити запит за адресою support@helsi.me або зателефонувати до нашого Кол-центру:
    044 580-10-90
    073 580-10-90
    066 580-10-90
    068 580-10-90
    Ми працюємо з Пн-Пт з 8-00 до 18-00
    Під час збою у роботі мережі Інтернет зверніться до вашого системного адміністратора чи провайдера мережі Інтернет.

    [Свернуть]
    Як створити декларацію?

    Для створення декларації Вам необхідно мати:

    • Доступ до мережі Інтернет з комп’ютера або ноутбука, принтер (або 2 примірники бланку декларацій);
    • Дані пацієнта (паспортні дані, ІПН, контактний телефон, адресу проживання, реєстрації, адресу електронної пошти
      [Свернуть]
    Як підписати декларацію?

    Для підпису декларації необхідно підготувати:

    • Доступ до мережі Інтернет з комп’ютера або ноутбука;
    • Лікарю — особистий ЕЦП;
    • Паперовий примірник декларації заповнений та підписаний пацієнтом
    • Детальна інструкція із створення та підписання декларації: завантажити звідси.
      [Свернуть]
    Де зберігається декларація?

    Паперова декларація зберігається: перший примірник у пацієнта, другий у лікаря.

    [Свернуть]
    Як перенести дані пацієнтів з іншої програми?

    Для внесення даних пацієнтів, що зберігаються в інших інформаційних системах, необхідно попередньо отримати згоди пацієнтів на такі дії. Технічна реалізація такого перенесення залежить від особливостей збереження даних і вирішується в індивідуальному порядку.

    [Свернуть]
    Що в програмі може робити лікар?

    Лікар в особистому кабінеті може:

    У меню «Пошук пацієнта та створення декларації» – шукати зареєстрованих пацієнтів, створювати та верифікувати декларації за потреби;
    У меню «Мої декларації» – укладати декларації та переглядати їх статус.

    Детальна інструкція із укладання декларації: завантажити звідси.

    [Свернуть]
    Що в програмі може робити медсестра / реєстратор?

    Медсестра/медичний реєстратор може допомогти лікарю при укладенні декларацій:

    • Меню «Пошук пацієнта та створення декларації» – використовується для пошуку зареєстрованих пацієнтів та створення декларацій;
    • Меню «Мої декларації» – використовується для перегляду декларацій пацієнтів та їх статусу.
      [Свернуть]

    [Свернуть]
    7.ПІДПИСАННЯ ДЕКЛАРАЦІЇ МІЖ ЛІКАРЕМ ТА ПАЦІЄНТОМ

    Процедура підпису декларації між лікарем та пацієнтом

    Загальний процес підпису декларації між лікарем та пацієнтом має наступний вигляд:

    1. Реєстратор, медсестра або лікар створює декларацію;
    2. Реєстратор, медсестра або лікар верифікує декларацію (підтверджує особистість пацієнта за допомогою смс або шляхом завантаження, фото/сканкопій документів);
    3. Лікар підписує декларацію.Підписати декларацію необхідно протягом 24 години після верифікації;
      [Свернуть]
    Які документи повинен мати пацієнт для укладання декларації з лікарем?

    Документ, що посвідчує особу (Паспорт громадянина України / Біометричний паспорт, свідоцтво про народження, посвідка на проживання), Довідка про отримання ІПН (опційно).

    [Свернуть]
    Коли можна вже починати заключення декларацій із пацієнтами?

    Готуватись до приписної кампанії потрібно вже зараз. Ми рекомендуємо кожному лікарю заключити 1-2 декларації для того, щоб зрозуміти, як відбувається цей процес Проте за останніми даними очікується, що приписна кампанія – підписання з пацієнтами угод – буде розпочата з квітня 2018 року, тож до цього часу провадити активну приписну кампанію не варто, до того ж варто зачекати, поки бланк декларації буде затверджено законодавчо, щоб при зміні якогось поля декларацію не довелося перепідписувати.

    [Свернуть]
    Де взяти зразок декларації?

    Зразок декларації можна переглянути та завантажити на сайті portal.ehealth-ukraine.org в розділі «Документи» для підписання в паперовому вигляді. Друкований варіант декларації буде сформований автоматично.

    [Свернуть]
    Чи укладається декларація із пацієнтом - не громадянином України?

    Для укладення декларації не громадянин України має мати посвідку на проживання.

    [Свернуть]
    Чи можна укласти декларацію із лікарем не за місцем проживання пацієнта?

    Пацієнт сам обирає лікаря, з яким хоче підписати декларацію, незалежно від місця проживання. Він може орієнтуватись на якість консультацій, які надавались раніше, на відгуки інших пацієнтів, на зручність розташування медичної установи — вибір тепер за пацієнтом.

    [Свернуть]
    Надання згоди на обробку персональних даних пацієнтом при підписанні декларації

    Під час підписання декларації пацієнт надає згоду про обробку персональних даних, згода є обов’язковою частиною декларації. Надання згоди на обробку персональних даних пацієнта є необхідним атрибутом для того, щоб підтвердити готовність пацієнта та ідентифікувати, що пацієнт є саме тим, за кого себе видає.
    Процедура перепідписання декларації аналогічна процесу підписання

    [Свернуть]
    Яка процедура перепідписання декларації

    Процедура перепідписання декларації аналогічна процесу підписання

    [Свернуть]

    [Свернуть]
    8.ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

    Чи підходять комп’ютери, які вже є в медзакладі, щоб працювати в програмі eHealth?

    Для того, щоб працювати в програмі eHealth, на комп’ютерах має бути встановлений браузер Google Chrome останньої версії. Щоб перевірити, чи остання версія у вас встановлена, необхідно зайти в меню браузера (три вертикально розположені крапки у правому верхньому куті), — натиснути на «довідка», а потім «про браузер» — ви маєте побачити надпис «У Вас остання версія Google Chrome«, якщо це не не так — оновіть браузер.

    [Свернуть]
    Які комп’ютери/ техніку необхідно купити в мед.заклад?

    Рекомендації для придбання обладнання
    ПК та ноутбуки
    Ноутбуки або персональні комп’ютери офісного рівня.
    Вимоги до рівня – робота без втрати швидкодії (без гальмування) в браузері Google Chrome останньої версії (наприклад, з сайтами wikipedia.org, facebook.com та google-календарем) та з офісним пакетом.
    Рекомендації:

    • розмір екрану для ноутбуку – 15″ і більше, для ПК -мінімум 19″, рекомендовано 21″ і більше;
    • екран HD з роздільною здатністю не менше 1024×768 точок (рекомендовано 1920×1080 точок);
    • процесор рівня не нижче intel core i3 або аналогічного AMD з інтегрованою графікою;
    • мінімальний об’єм оперативної пам’яті 4 Гб, рекомендовано 8Гб.
    • накопичувач бажано використовувати SSD, а не HDD для швидкодії системи;
    • об’ємом SSD диску від 120 Гб
      Для економії витрат на програмне забезпечення радимо використовувати операційну систему Linux (Ubuntu, Mint).
      Планшети
      Рівень — достатній щоб працювати без втрати швидкодії (без гальмування) в браузері Google Chrome останньої версії (наприклад, з сайтами wikipedia.org, facebook.com та google-календарем).
      Рекомендуємо:
    • ОС Android не нижче 5.1.
    • розмір viewport має бути не менше, ніж 1024×768 точок (мова йде саме про viewport, а не просто про роздільну здатність екрану);
    • процесор не менше ніж 2-ядерний з тактовою частотою від 1.7 ГГц;
    • оперативна пам’ять від 2 Гб;
    • мережеві інтерфейси: Wi-Fi b/g/n та 3G.
      Принтер / МФУ
      Рекомендуємо використовувати один принтер офісного класу на одну амбулаторію/відділення.
      Принтери офісного класу (не домашнього) з можливістю сканування (МФУ) та підключенням до мережі.
    • навантаження 500+ сторінок / день;
    • наявні інтерфеси LAN, USB;
    • швидкість друку від 25 арк./хв;
    • об’єм лотку для аркушів ємністю від 150;
    • можливість повторної заправки картриджу без заміни чіпу;
      Одразу купувати додатковий картридж об’ємом від 5000 аркушів на одну заправку.
      Мережа
      Рекомендований канал інтернет зв’язку з виділеною ip-адресою:
    • на будівлю поліклініки з пропускною здатністю 100 Mb/s
    • на окрему амбулаторію з пропускною здатністю 10 Mb/s
    • на одне робоче місце 2 Mb/s
      [Свернуть]
    Який інтернет потрібен?

    Рекомендований канал інтернет зв’язку:
    — будівлю поліклініки з пропускною здатністю 1Gb/s
    — окрему амбулаторію з пропускною здатністю 100 Mb/s
    — одне робоче місце 1,5-2 Mb/s.

    [Свернуть]
    Чи буде можливість у лікаря працювати в програмі, якщо у нього немає постійного інтернету?

    Є два варіанти, як лікар може працювати в програмі, не маючи постійного доступу до інтернету:
    У першому випадку лікар може підписувати декларації за допомогою системи Helsi прямо у смартфоні, використовуючи мобільний інтернет.
    Другий варіант – лікар може підписувати паперові декларації з пацієнтами (від руки), робити фото документів або скани для верифікації, а потім, зібравши певну кількість таких декларацій, приїжджати в те місце, де є доступ до інтернету, і там за один раз вводити всі підписані декларації в систему, підписувати своїм електронним підписом і, таким чином, вони будуть додаватись у систему.

    [Свернуть]
    Чи можна працювати зі смартфона / планшету?

    Так, можна, але потрібен пристрій, який підтримує останню версію браузеру Google Chrome.

    [Свернуть]
    Spoiler

    Для того, щоб організувати робочий процес по укладенню декларацій між лікарем та пацієнтом достатньо мати 2-3 робочих комп’ютери. Забезпечити постійне перебування в одному із кабінетів реєстратора/медичної сестри, який буде допомагати заповнювати декларації з пацієнтами, а лікар в кінці робочого дня може своїм ЕЦП підтвердити їхню дійсність.

    [Свернуть]
    [Свернуть]
    9.РЕЄСТРАЦІЯ МЕДИЧНОГО ЗАКЛАДУ В EHEALTH

    Як зареєструвати заклад?

    Керівник медичного закладу може приєднатися до реформи за 15 хвилин, зареєструвавши клініку за посиланням reform.helsi.me.

    Що необхідно підготувати для реєстрації:

    • Доступ до мережі Інтернет з комп’ютера або ноутбука;
    • Інформацію про медичний заклад (ЄДПРОУ, КВЕДи, юридичну адресу та контакти);
    • Дані керівника закладу (паспортні дані, ІПН, контактний телефон, адресу електронної пошти);
    • Ліцензії та акредитація (достатньо ввести дані тільки про одну ліцензію: медичну практику);
    • ЕЦП керівника медичного закладу (Ви його використовуєте для подання податкових звітів).
    • Детальна інструкція із реєстрації за посиланням.
      [Свернуть]
    Як обрати систему для реєстрації?

    Керівник медичного закладу самостійно обирає серед усіх учасників МІС, з яким він буде співпрацювати для участі в реформі МОЗ.

    Компанія Хелсі надає наступні переваги:

    • Базовий функціонал безкоштовний назавжди
    • Зрозумілий інтерфейс, просте використання
    • Додатково: електронні реєстратура, медкарта, кабінет лікаря тощо

    Професійна служба підтримки, яка полягає в:

    • Допомога в підключенні клініки, співробітників, та пацієнтів
    • Підтримка з ЕЦП
    • Консультації щодо участі в реформі та реєстрації

    Невибагливі вимоги до техніки:

    • Не потрібно потужних комп’ютерів
    • Працює на смартфонах
    • Не потрібно встановлювати програмне забезпечення
      [Свернуть]
    Що потрібно для реєстрації закладу?

    Керівник медичного закладу може приєднатися до реформи за 15 хвилин, зареєструвавши клініку за посиланням reform.helsi.me.
    Що необхідно підготувати для реєстрації:

    1. Доступ до мережі Інтернет з комп’ютера або ноутбука;
    2. Інформацію про медичний заклад (ЄДПРОУ, КВЕДи, юридичну адресу та контакти);
    3. Дані керівника закладу (паспортні дані, ІПН, контактний телефон, адресу електронної пошти);
    4. Ліцензії та акредитація (достатньо ввести дані тільки про одну ліцензію: медичну практику);
    5. ЕЦП керівника медичного закладу (Ви його використовуєте для подання податкових звітів).
      [Свернуть]
    Як перевірити, чи зареєстровано заклад?

    Перейти за посиланням reform.helsi.me/registration
    У полі перевірити реєстрацію медичного закладу, ввести ЄДПРОУ та натиснути кнопку перевірити.
    Якщо медичний заклад зареєстровано, ви побачите ЄДПРОУ, повну назву закладу та статус — верифікований.

    [Свернуть]
    [Свернуть]
    10.ПИТАННЯ ПАЦІЄНТІВ

    Які зміни несе реформа для пацієнта?

    Важливими змінами даної реформи є:

    • вибір лікарні незалежно від дільничного поділу, який раніше існував. Де зручніше пацієнту обслуговуватись, там і укладає декларацію;
    • пацієнт самостійно обирає лікаря, в якого буде обслуговуватися;
    • змінюється сам підхід у обслуговуванні лікарями пацієнтів. Завдяки зміні фінансування «гроші йдуть за пацієнтом» лікарі будуть більше зацікавлені у проведенні профілактичних заходів, що покращить якість життя громадян України;
    • якщо є необхідність, пацієнт може змінити лікаря;
    • пацієнти зможуть надавати скарги в територіальне управління Національної Служби Здоров’я, для чого запровадять спеціальні зручні канали (гарячі лінії тощо).
      [Свернуть]
    Як вибрати лікаря?

    Основний принцип вибору лікаря: вільне рішення людини. Пацієнт має керуватись тим, наскільки він задоволений послугами цього лікаря (якістю, знаннями, уважністю, ввічливістю тощо), а також наскільки зручно користуватися саме цією медичною практикою (розташування, доступність, комфорт). Кожен має вибрати того лікаря, якому зможе довіряти.
    Не соромтеся запитувати потенційного лікаря про його освіту, досвід та інші професійні ознаки, які Вас цікавлять.
    На перших етапах реформи громадяни при виборі сімейного лікаря будуть спиратись здебільшого на власний досвід, особисті враження та рекомендації знайомих. Однак із часом з’являтиметься все більше об’єктивної інформації для вибору або зміни сімейного лікаря.

    [Свернуть]
    Як укласти декларацію?

    Пацієнту достатньо:

    1. Обрати лікаря, в якого буде обслуговуватися (тут буде посилання, як обрати лікаря)
    2. Звернутись в лікарню із документами що підтверджують особу ( тут буде посилання на це питання та відповідь)
      [Свернуть]
    Які документи потрібно мати при зверненні в медзаклад для укладення декларації?

    При зверненні до медичного закладу пацієнту достатньому мати:

    1. паспорт (ідентифікація пацієнта як громадянина України)
    2. мобільний телефон (якщо є в користуванні, тому що один із способів верифікації пацієнта через смс-повідомлення, яке поступить на телефон пацієнта під час укладення декларації)
    3. свідоцтво про народження дітей (при необхідності)
    4. документи про опікунство (при необхідності)
      [Свернуть]
    Стільки часу займає процедура підписання декларації?

    Процедура підписання декларації займає від 10 до 20 хвилин.

    [Свернуть]
    Скільки часу діє декларація на обслуговування?

    Декларація на обслуговування у сімейного лікаря (терапевта, педіатра) укладається на 3 роки.

    [Свернуть]
    Як змінити сімейного лікаря?

    Якщо пацієнт незадоволений якістю обслуговування обраним сімейним лікарем (терапевтом, педіатром), він має право обрати іншого лікаря для себе та своєї дитини. Для цього потрібно звернутись до лікаря, якого пацієнт бажає обрати, та перепідписати декларацію. Автоматично після укладення нової декларація змінюється сімейний лікар (терапевт, педіатр) і нарахування за пацієнта переходять новому лікарю.
    Процедура зміни лікарів безкоштовна.
    Пацієнти зможуть надавати скарги в територіальне управління Національної Служби Здоров’я, для чого запровадять спеціальні зручні канали (гарячі лінії тощо).

    [Свернуть]
    Скільки разів можна змінювати лікаря (процедура перепідписання декларації)?

    Процедура зміни лікарів безкоштовна і поки що кількість перепідписання декларацій необмежена.

    [Свернуть]
    Особливості вибору лікаря в сільській місцевості

    У селі, на відміну від міста, сімейного лікаря обирає місцева громада. Тому лікаря необхідно стимулювати та заохочувати для його згоди обійняти посаду сімейного лікаря. Для цього лікарю створюють гідні умови життя і праці — достойна зарплата, житло з водопостачанням і опаленням, обладнане місце роботи та відшкодування витрат на пальне для службового транспорту.
    Якщо в селі проживає невелика кількість людей, один сімейний лікар може обслуговувати декілька населених пунктів, які розташовані поряд. У цьому випадку лікар отримує підтримку декількох місцевих громад.

    [Свернуть]
    Декларація буде укладатися у паперовому вигляді чи електронному? Який юридичний статус цього документу?

    Усю інформацію щодо декларації внесуть до електронної системи, але свій примірник пацієнт отримує в паперовому вигляді.
    Згідно статті 7 закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» кожен з документів є оригіналом і має однакову юридичну силу.

    [Свернуть]

    [Свернуть]